کرج سالار

ساخت وبلاگ

به گزارش ایرنا محمود دادگو عصرسه شنبه در نشست میزگرد تخصصی بهبود عبور و مرور شهری که در سالن جلسات شورای اسلامی شهرکرج درتالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد،افزود: با اینکه 240 مهندس و متخصص حمل و نقل و ترافیک در سازمان نظام مهندسی استان البرز فعالیت دارند،اما هیچ یک از آنان در زمینه رفع معضل ترافیک با مدیریت شهری همکاری نکرده اند.
وی ادامه داد: اگرچه طرح های ترافیکی در کرج به صورت روزمره اجرایی می شود، اما اجرای آنها به صورت علمی و کارشناسی نیست.
وی خاطر نشان کرد: اکنون درکلانشهر کرج برای اجرای طرح های قطارشهری ، تونل ها حفر شده ،وسایل ریل و تجهیزات خریداری شده است اما پیمانکار با رابطه بازی نمی گذارد این طرح ها به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه شرکت سابیر نمی گذارد پروژه قطار شهری کرج پیش برود، گفت: وقتی که ما در سخت افزار مشکل داریم ، نرم افزار نمی تواند کاری بکند.
دادگواظهار کرد:اجرای پروژه های ترافیکی در البرز مقطعی است که پس از انجام آنها مشکل دیگری گربیانگیر شهر می شود.
وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری کرج تلاش می کنندتا مشکل ومعضل ترافیک در کلانشهر کرج رفع شود، افزود: اجرای سلیقه ای پروژه های ترافیکی و اصلاح هندسی که به صورت سلیقه ای است همچنان مشکل ترافیک را پا برجا می کند.
دادگو گفت: اگر نظام مطلق مهندسی داشته باشیم و در اجرای پروژه های ترافیکی از کارشناسان این حوزه استفاده کنیم این حجم مشکلات را در حوزه ترافیک شاهد نبودیم.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: ما هنوز در این زمینه نتوانسته ایم فرهنگ سازی کنیم ، به عنوان مثال در بحث ساختمان سازی تنها جرایم ساختمانی را افزایش داده ایم اما نه تنها ساخت و ساز های غیرمجاز کاهش نیافت بلکه افزایش نیز داشت.
وی با بیان اینکه نباید قانون را با پول مبادله کرد، اظهار داشت: احداث تقاطع ها،پل های عابر پیاده، پیاده روها و غیره همه به صورت کوتاه مدت و مسکن هستند اما پروژه قطار شهری یک راهکار دایمی است.
وی با اشاره به اینکه ترافیک کلانشهر کرج ایستا است ، بیان داشت: ترافیک عصرگاهی در بزرگراه تهران- کرج به علت تردد زیاد کامیون ها در محدوده پل کلاک و فردیس به وجود می آید.
رئیس شورای شهر کرج، گفت: امیدواریم در جلساتی که برگزار می شود کارشناسان نظام مهندسی البرز،اساتید دانشگاه ها بتوانند دراین خصوص اقدامات کارشناسی و نظرات سازنده ای را ارائه دهند تا به رفع مشکل ترافیک بینجامد.ک/3
7410/ 6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 112 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 3:19

به گزارش ایرنا، دراین نشست که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد،معضل ترافیک کلانشهر کرج و عوامل تشدید کننده آن توسط کارشناسان و مدیران شهری تشریح شد.
مجید کاویانی رئیس مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج گفت:این نشست برای اولین بار با عنوان بهبود عبورومرور شهری برگزارشده است که مطالعات حمل و نقل ترافیک و نحوه اجرای آن را مورد بررسی قرارمی دهد.
وی ادامه داد:این نشست می تواند به بهبود، وضعیت حمل و نقل شهری کلانشهر کرج کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: در بودجه سالانه برای بهبود عبورومرورشهری سرفصل اعتباری تعیین شده و پرداختن به این موضوع کمک می کندتا بتوانیم راهکارهای برای عبورو مرور آسان شهری به دست بیاوریم.
***طرح جامع حمل و نقل ترافیک مبنای کار قرار گیرد
علی اصغرصلواتی قائم مقام حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت:اگر طرح های حمل و نقل ترافیک مبنای کار قرار گیرد، بسترمناسبی برای ارزیابی پروژه هایی که در حمل و نقل مطرح شده است را فراهم می کند.
وی افزود: در طرح حمل و نقل و ترافیک شهر کرج، احداث تقاطع ها، خطوط بی آرتی و غیره دیده شده است و انتظار می رود برای اجرای پروژه های کلان مانند خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی از این طرح استفاده شود.
وی اظهارکرد: تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کرج از سال 1387 آغاز شد و سال 90 نیز به پایان رسید و در سال جاری تصویب شد.
***اجرای طرح های ترافیکی باید به صورت علمی صورت بگیرد
محمدرضا اسکندری کارشناس و استاد دانشگاه آزاد اسلامی البرزدراین نشست گفت: در گذشته ترافیک را می شد هدایت کرد اما اکنون این چنین نیست و ترافیک به صورت یک علم درآمده است و نیاز به کارکارشناسی و علمی دارد.
وی ادامه داد: آنچه که در کلانشهر کرج دیده می شود آن است که این کلانشهر یک کلان ده است و برای اینکه به یک شهرتبدیل شود نیاز به ابزاردارد و یکی از این ابزارها جامعیت است .
این استاددانشگاه اظهارکرد:ما باید بدانیم از شبکه های ارتباطی چه انتظاری داریم و به لحاظ سیمای شهروندی می بایست به ما نمادی بدهند.
اسکندری گفت:تعریف مناسبی از شبکه های ارتباطی وجود ندارد و زمانی که تقاطع های غیر همسطح احداث می شودتصوراین است که سرعت سفرها بالا برود که دراین خصوص تناقض وجود دارد.
وی با بیان اینکه نباید تصمیم گیری موردی درترافیک صورت بگیرد، افزود: در اجرای پروژه های ترافیکی می بایست الفبای ترافیکی را در نظرداشته باشیم و بر اساس آن به مباحث ترافیکی بپردازیم.
***در کلانشهر کرج روی فرهنگ ترافیک کارنشده است
احمد افضلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: در خصوص رفع مشکلات ترافیکی در این کلانشهر تا کنون فرهنگ سازی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: می بایست به ترافیک از دو منظر درونی و بیرونی پرداخت .
افضلی با بیان اینکه از روزدوشنبه هفته جاری ثبت تخلفات رانندگان را به صورت هوشمند آغاز کرده ایم ، گفت: درروز گذشته 250خودرو جریمه شدند که یک سوم آنان رانندگان تاکسی بودند .
وی افزود:تاکنون برای فرهنگ سازی دراین زمینه هیچ کاری صورت نگرفته و می بایست سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری کرج به آن توجه جدی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج آموزش هایی رااز ابتدای سال جاری تا کنون در بحث ترافیک آغازکرده است، اظهارکرد:همایش هایی در زمینه فرهنگ سازی ترافیک در کلانشهر کرج برگزار شده است.
این مسئول گفت: روزانه حدود 250 هزار خودرو از کرج به تهران و بالعکس درآزاد راه تردد می کنند، و این آمار قابل توجهی است.
افضلی افزود:آزاد راه کرج-قزوین ازسال 1353 احداث شده ومدیریت شهری به تنهایی نمی تواند آزاد راه احداث کند.
وی خاطر نشان کرد: برای احداث آزادراه وبزرگراه باید پشتوانه داشته باشیم و ودربحث تملکات و اعتبارات می بایست، نگاه ملی وجود داشته باشد.
وی بیان داشت :اگر پروژه های ترافیکی به صورت جزیرهای اجرا شود هیچ مشکلی را از ترافیک رفع نخواهد کرد، چرا که جمعیت کلانشهر کرج نسبت پنج سال گذشته افزایش قابل توجهی داردو سالانه حدود یکصد هزار نفر به این جمعیت افزوده می شود.
افضلی گفت: درشهرکرج یک سری اقدامات ترافیکی انجام شده و در یک سال و نیم گذشته زیر ساخت های ترافیکی تغییر کرده است .
***افزایش راه ها ترافیک را بیشتر می کند
مریم قهرمانی عضو شورای اسلامی شهر کرج در این نشست تخصصی گفت: درکلانشهرکرج درخصوص رفع معضل ترافیک زیر ساخت ها مناسب نیست ونمی توان انتظار از مردم داشت تا فرهنگ ترافیک را رعایت کنند.
وی ادامه داد:اکنون مشکل ترافیک گریبانگیر تمام کلانشهرهای کشور است و برای زیر ساخت های آن هیچ اقدامی نشده است .
وی اظهار کرد:شورای اسلامی شهر کرج به عنوان یک نهاد سیاستگذار هیچ بودجه ای برای تقویت زیر ساخت های ترافیکی لحاظ نکرده است وهر چه راه ها را افزایش دهیم ترافیک نیز افزایش می یابد.
قهرمانی خاطر نشان کرد:برای احداث تقاطع های غیر همسطح در کلانشهر کرج رقم های میلیاردی هزینه شده است و این یعنی پاک کردن صورت مسئله و دردراز مدت هیچ تاثیری برروی روانسازی ترافیک نخواهد داشت.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک کرج مشکل اساسی دارد، چرا که قبل از آن که طرح جامع ترافیک داشته باشیم خطوط مترو کرج راتعریف کرده ایم واین یعنی تداخل در ایستگاه های مترو و تقاطع ها که فاجعه است.
وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی کارشناس در این حوزه وجود دارد، گفت:برای اجرای تقاطع ها و طرح های ترافیکی از مشاورانی کمک گرفته شده که حتی اسم کوچه و خیابان های کرج را نمی دانند.
قهرمانی افزود:می بایست از امروز به بعد به صورت جدی به موضوع رفع معضلات ترافیک کلانشهر کرج پرداخت و برای آن وقت گذاشت.
*** نگاه به ترافیک باید مردم محور باشد
عباس زارع یک کارشناس در این خصوص گفت: یکی از اولویت های ترافیکی این باشد که نگاه مردم محورداشته باشیم.
وی افزود:می بایست از این پس خودرومحوری را کنار گذاشت و به جای افزایش عرض خیابان ها پیاده راه ها را گسترش داد.
وی خاطر نشان کرد:میزان سفرهای شهری راکاهش دهیم و مردم راتشویق به پیاده روی کنیم .
وی با اشاره به اینکه موضوعی تحت عنوان تاکسی خطی نداریم وهمین خودروها هستند که ترافیک را ایجاد می کنند، گفت:اکنون در کلانشهر کرج حمل و نقل عمومی جاذبه ای برای استفاده مردم نداردو می بایست در این خصوص چاره اندیشی شود .
وی بابیان اینکه در شهر مکزیکوسیتی ، مکزیک که جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر دارد یکی از آلوده ترین شهرهای جهان بود که تغییر روند خودرومحور به مردم محور سبب شد این شهر با این جمعیت بالا معضل آلودگی هوا در آن رفع شود.
***عدم مدیریت واحد شهری افزایش ترافیک را رقم می زند
رضا شریفی عضوشورای اسلامی شهر کرج گفت:یکی از معضلات ترافیک در کرج عدم مدیریت واحد شهری است .
وی ادامه داد:در کرج هر دستگاهی برای خودش کار می کند و در این زمینه هیچ هماهنگی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه باید بحث مهندسی ارزش داشته باشیم گفت: نباید در اجرای یک طرح ترافیک به قشر خاصی توجه کنیم و می بایست در این خصوص از سیاسی کاری پرهیز شود.
***برای اجرای طرح های ترافیکی از افکار عمومی کمک بگیریم
داوود وحیدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج در این نشست تخصصی گفت: برای اجرای طرح های ترافیکی از افکار عمومی کمک گرفت تا در اجرای آن موفقیت های بیشتری کسب شود.
وی ادامه داد:مدیران و مسئولان شهری کارهای زیادی انجام می دهند اما خروجی مناسبی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های ترافیکی هزینه های بالایی دربردارد اما گره گشا نیستند.
وی اظهارکرد: در بحث ساخت و سازها نیز سالانه یک میلیون مترمربع پروانه صادر می شود در حالی که میزان پایان کارها از دو میلیون متر مربع فراتر می رود و این یعنی ساخت وساز غیر مجاز.
وی گفت: از محل ماده 100 شهرداری مبالغی دریافت می شود در حالی که این خسارت به شهر است .ک/4
7410/ 6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 114 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 3:19

به گزارش ایرنا،حضور صدها تن از قشرهای مختلف مردم و مسئولان در آیین آغازین این جشنواره نشان داد که امسال استقبال شهروندان از جشنواره فجر محلات کرج دو چندان شده است.
حسین عربیان مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج اظهار داشت: دراین جشنواره 17 هزارو 650 نفر در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند.
وی ادامه داد: 14 هزارو515 نفر مرد در 22 رشته ورزشی و سه هزار و 85 نفر زن در17 رشته ورزشی تا اواخر اسفند ماه امسال به رقابت می پردازند.
عربیان با بیان اینکه نام نویسی برای شرکت در این جشنواره از 15لغایت 25 دی ماه جاری ادامه داشت، گفت: با توجه به استقبال مردم از جشنواره زمان نام نویسی تا یکم بهمن ماه تمدید شد.
وی افزود: سال گذشته و در دومین جشنواره محلات کرج 15 هزارو 850 نفر شرکت کردند که امسال تعداد شرکت کنندگان 20 درصد افزایش نشان می دهد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج بیان کرد: امسال سه هزارو 800 نفر از شرکت کنندگان زیر 18 سال هستند که این اتفاق خوبی است.
وی گفت: تعدادی از شرکت کنندگان امسال مددجویان ندامتگاه های کرج هستند که یکهزارو850 نفر از این مددجویان تاکنون نام نویسی کرده اند.
عربیان با اشاره به استقبال مردم از ورزش محلات ادامه داد:باید این مقوله به فال نیک گرفته و آن را با جدیت دنبال کنیم.
وی از دستاوردهای این جشنواره، تحکیم صمیمیت و شادابی بین مردم ذکر کرد و گفت: این جشنواره ها مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را به ورزش تشویق و ترغیب می کند.
عربیان افزود: در دل ورزش محلات ، ورزش قهرمانی رشد و شکوفا می شود کما اینکه در سال های گذشته شاهد این تجربه خوب بوده ایم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج اظهار داشت: از ماموریت های این سازمان ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم است و ما این برنامه را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: با توجه به استقبال شهروندان از جشنواره محلات، از سال آینده این جشنواره نیز در دو فصل تابستان و زمستان برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج ادامه داد: جامعه هدف این سازمان کل جمعیت یک میلیون و 800 هزارنفری کلانشهر کرج است و برای ورزش شهروندان برنامه های مختلف در دستور کار داریم.
وی گفت: یکی از مزیت های جشنواره محلات ، مشارکت دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی از جمله ورزش و جوانان ، سپاه ، آموزش و پرورش و بسیج است که از موازی کاری پرهیز شده است.
عربیان با قدردانی ازشورای اسلامی شهر و شهردار کرج افزود: حمایت یکپارچه مدیریت شهری از سازمان فرهنگی ورزشی موجب توسعه روز افزون ورزش محلات شده است.
شهردار کرج در این جشنواره گفت: با پشتیبانی خوب شورای شهر و حمایت هایی که نمایندگان مجلس و استانداری البرز در حوزه کارهای مختلف از جمله ورزشی ، عمرانی و فرهنگی، شهر کرج به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.
علی ترکاشوند اظهار داشت: به رغم مشکلات مالی و تحریم ها، چندین پروژه بزرگ عمرانی از جمله تقاطع ها در دست ساخت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: گشایش ده ها پروژه بزرگ و کوچک عمرانی طی ماه های اخیردر کرج با حضور مسئولان عالی کشور بیانگر تلاش بی وقفه مدیریت شهری برای عمران و آبادانی کرج است.
شهردار کرج گفت: افتتاح تقاطع های حصارک ، شهدای پلیس و چندین پروژه ترافیکی از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری به رغم مشکلات مالی آن ها را به سرانجام رسانده است.
وی بیان داشت: تقاطع غیر همسطح شهدای پلیس از جمله پروژه هایی است که در مدت شش ماه و به صورت شبانه روزی احداث شد که رکورد جدیدی در سرعت بخشی درانجام طرح های عمران به ثبت رساند.
ترکاشوند از تدوین برنامه پنج ساله و 20 ساله توسعه عمرانی و فرهنگی شهر کرج در شورای اسلامی این کلانشهر خبرداد و گفت: تدوین این برنامه ها،افق تازه ای بر روی کلانشهر پرجمعیت کرج گشوده است.
وی بیان داشت:یکی از موضوعات مهم در دستور کار شورا و شهرداری کرج، توسعه طرح های ورزشی و فرهنگی در این چشم انداز است.
ترکاشوندافزود: در نشست های مستمر شورا و شهرداری این دو بخش به صورت ویژه مورد تاکید و توجه قرار می گیرد.
شهردار کرج با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بزرگ ورزش محلات کرج گفت: حضور نزدیک به 18 هزار نفر در این مسابقات بیانگر استقبال مردم از ورزش های همگانی و حرفه ای بامشارکت مدیریت شهری است.
وی با قدردانی از فرمانده سپاه استان البرز به خاطر همکاری پایگاه های بسیج در ثبت نام مردم و ورزشکاران برای این جشنواره اظهار داشت: امیدواریم در سال های آینده بستری فراهم شود تا شمار زیادی از شهروندان به شرکت در این جشنواره تشویق شوند.
شهردار کرج گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بر ورزش همگانی تاکید دارند باید بستری فراهم کرد تا تمام شهروندان بتوانند به ورزش و تفرج سالم روی بیاورند.
ترکاشوند با بیان اینکه ورزش یک عامل موثر و پیشگیرانه برای حفظ و صیانت جامعه است، افزود: هزینه پیشگیری از آسیب ها و معضلات به مراتب کمتر از درمان است و باید اقدامات پیشگیرانه را بسط و گسترش دهیم.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم خانواده ها را به ورزش تشویق و ترغیب کنیم ،علاوه بر شور، نشاط و شادابی برای سلامت مردم گام بزرگی برداشته ایم.
فاطمه اسکندری رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه جشنواره محلات برای سومین سال متوالی در این شهر برگزار می شود، گفت: این جشنواره با رویکرد فرهنگی ورزشی ایجاد شده که تاثیرگذاری آن در ورزش همگانی فراوان است.
وی ادامه داد: نیاز امروز استان البرز برگزاری برنامه های فرهنگی ورزشی برای نوجوانان و جوانان است تا بتوان آنان را از آُسیب ها دور نگه داشت.
اسکندری گفت: اجرایی شدن ورزش محلات از سوی مدیریت شهری، کمک شایانی به آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان است.
وی افزود: امیدواریم با هم افزایی شاهد تاثیر مثبت ورزش در سلامت و نشاط مردم باشیم.
اسکندری از شهروندان خواست هرچه بیشتر در برنامه های فرهنگی ورزشی دستگاه های اجرایی و مدیریت مشارکت کنندو
روح تازه ای به ورزش همگانی بدمند.
وی با اشاره به حمایت مدیریت شهری از ورزش بانوان گفت:هزینه های استفاده بانوان از فضاهای ورزشی شهر کرج به صورت نیم بها در شورای شهر به تصویب رسیده است.ک/4
7410/ 6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 3:19

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه در نشست مشترک با معاونین، بخشداران و مدیران دوائر فرمانداری، نهایی شدن سند برجام و پیروزی اندیشه تدبیر و طلوع صبح امید و لغو تحریم ها و رفع سایه تهدیدها با تلاش مجدانه رئیس جمهوری و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری را به مردم ایران اسلامی تبریک گفت.
فرماندار ساوجبلاغ با یادآوری تلاش دولت در زمینه حل پرونده هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: با تلاش دولت، هدایت های رهبری و حمایت مردم پیچیده ترین پرونده سیاسی تاریخ معاصر به نفع مردم به پایان رسید.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تمام تمهیدات برای برگزاری یک انتخابات سالم و با شکوه در ساوجبلاغ مهیا است، اظهار داشت: نامه های داوطلبین روز گذشته به تمام کاندیداها ابلاغ شد و از میان 50ثبت نام کننده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان 13 نفر صلاحیت آنان تائید، یک نفر انصراف و مابقی عدم احراز صلاحیت را دریافت کردند.
فرماندار ساوجبلاغ تعداد شعب اخذ رای در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان را 284 شعبه عنوان کرد و گفت: 225 صندوق ثابت و 59 صندوق سیار کار جمع آوری آرای مردم را در سه شهرستان غرب استان البرز عهده دارند.
فرماندار ساوجبلاغ تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان را 138 شعبه عنوان کرد و گفت: تعداد صندوق ها در سه بخش شهرستان 118 صندوق ثابت و 20 صندوق سیار است.
مسئول ارشد اجرایی ساوجبلاغ افزود: نقاط کور مخابراتی در روستا های شهرستان شناسایی شده و نارسائیها مرتفع و هیچ مشکلی برای شعب أخذ رای نخواهیم داشت
فر ماندار ساوجبلاغ از بخشداران خواست حوزه های روستایی را مجدد بررسی کنند تا هیچ مشکلی أعم از سیستم خدمات مخابراتی ،روشنایی و گرمایی نداشته باشیم.
وی با تاکید بر تجهیز بخشداری ها به ژنراتور و یو پی اس برای مواقع اضطراری افزود :٣هزار نفر عوامل اجرایی در شعب أخذ رای به جمع آوری آرائ مردم می پردازند.
1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:55

به گزارش ایرنا از ستاد دیه استان البرز، محمدباقر مقدسی روز دوشنبه افزود: ازآنجاکه وظیفه ستاد دیه، کمک به زندانیان جرائم غیر عمد شامل دیه، مالی و مهریه هست، لذا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جهت کاهش ورود مجرمین جرائم غیر عمد و غیرکلاهبردار به زندان نیز جزء وظایف این ستاد در راستای پیشگیری به شمار می رود.
وی در خصوص دیه تصادف رانندگی گفت: اگر فرد، دارای گواهینامه رانندگی بوده و همچنین بیمه نامه اش کامل باشد، قطعاً با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد.
مقدسی در ادامه به دیه کارگاهی ناشی از حوادث حین کار اشاره کرد واظهار کرد: اگر کارگاه ها بیمه حوادث شوند و کارگران نیز بیمه باشند، اگر خدای نکرده اتفاقی ناگوار در کارگاه پیش آمد، بیمه خسارت را تقبل می کند.
وی با ذکر مثال هایی از کارگاه هایی چون دروپنجره سازی، آرماتوربندی ساختمان ها و تمامی کارگاه هایی که وقوع فقط یک حادثه، می تواند فاجعه بار باشد، اظهار داشت: تعداد از زندانیان که به عنوان مددجو در زندان ها هستند، پیمانکاران یا صاحبان مشاغلی بودند که ناخواسته و براثر یک اتفاقی که منجر به آسیب دیدگی کارگرانش شده است، الآن به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان محبوس هستند.
وی افزود: کارگرانی که برای این محکومین کار می کردند ممکن است از ارتفاع یا داربست سقوط کرده باشند و یا در کار با دستگاه دچار حادثه شده اند و یا هر اتفاق ناگوار دیگری که برایشان پیش آمده، باعث شده که آسیب های وارده به آن ها به حدی باشد که برابر قانون و شرع، محکومیت دیه را برای صاحب کارگاه در پی داشته باشد.
مدیرعامل ستاددیه استان البرز در خصوص شرکت های بیمه گر نیز خاطرنشان کرد: انتظار این است که شرکت های بیمه گر نیز در راستای کاهش ورود افراد به زندان همکاری نمایند. بدین صورت که کارگزاران بیمه گر، شرکت ها و صاحبان حرف و مشاغل را راهنمایی نموده و آن ها را به وظایف و مسئولیت های خود آشنا نمایند.
مقدسی در بحث محکومیت های ناشی از مهریه نیز اظهار کرد: زیبنده نیست جوانی که کمتر از سی سال سن دارد، به دلیل بدهکاری مهریه در زندان باشد درحالی که باید در جامعه چرخ اقتصادی این مملکت را به گردش درآورد؛ اما متأسفانه به دلیل مهریه بدهکار است و در حبس به سر می برد.
وی تصریح کرد: خواهشی که از خانواده های محترم دارم این است که مهریه معقول را در نظر بگیرند و توان خواستگار جوان و خانواده اش را بسنجند نه اینکه به خاطر مهریه بخواهند دخترشان را شوهر دهند این مشکل ایجاد می کند این مسائلی است که گریبان گیر جامعه ماست و جوانی که هیچ گناهی ندارد و فقط به خاطر اینکه ازدواج کرده است، الآن باید در زندان باشد.
مقدسی به محکومیت مالی نیز اشاره و گفت: درزمینهٔ مسائل مالی تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد، بدهکاران مالی هستند که در زندان حضور دارند. افرادی که در معاملات حساب وکتاب دقیقی را رعایت نکردند، چک های بی محل صادر کردند و در موعد مقرر نتوانستند مبلغ آن را پرداخت نمایند و درنتیجه روانه زندان شده اند.
وی تصریح کرد: البته افرادی هم هستند که ورشکسته شده اند یا آمده اند یک کار تولیدی را بنا نهاده اند اما نتوانستند کار خودشان را به نتیجه برسانند و به مشکل برخورد کرده اند و بدهکار شده اند.
وی گفت: اگر در حد توان و داشته خود، برنامه ریزی نمایند و در حد نیاز، خرید نمایند، قطعاً درزمینهٔ مالی دچار مشکلات عدیده نخواهند شد.
این مقام مسئول ستاد دیه استان البرز در همین راستا خطاب به مستأجران عزیز اظهار داشت: اگر در حد وسع و حقوقی که دریافت می کنیم، برویم خانه ای را اجاره نماییم، در ادامه با موجر دچار مشکل نخواهیم شد.
مقدسی با بیان این نکته که در بعضی مواقع هم اتفاقات در اختیار انسان نیست، به خیرین و نیکوکارانی اشاره کرد که به این دسته از محکومین جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری کمک می کنند تا آزاد شوند.
وی گفت: این خیرین بزرگوار که کمال قدردانی از آنها داریم، به کسانی کمک می کنند که هیچ سابقه سویی ندارند و اینک در زندان هستند.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در پایان به تسهیلات در اختیار داشته ستاد دیه استان و نیز کمک های خیرین به ستاد را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تسهیلات و کمک ها، جهت آزادی زندانیان نیازمند و آبرومندی هزینه می گردد که به جرم غیر عمد و غیر بزهکاری در زندان به سر می برند که آمار سالیانه آن نشانگر این عملکرد است.ک/3
7413/1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:55

محسن صفیاری دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با اخذ رضایت از اولیای دم مددجو (آ – ع) که محکوم به قصاص نفس بود، از طناب دار رهایی یافت.
وی گفت: با تلاش و پیگیری های مستمر واحد مددکاری، رضایت شکات (اولیای دم) مددجو آ.ع که به جرم قتل نفس به مدت10 سال در ندامتگاه فردیس تحمل حبس می کرد و محکوم به قصاص نفس شده بود، اخذ شد.
وی افزود: شورای حل اختلاف شعبه یک ندامتگاه فردیس موفق به اخذ رضایت ضمنی با شرط پرداخت یک دیه کامل از سوی قاتل به اولیای دم شدند و رضایت اخذ شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.
شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز واقع شده است.ک/3
7417/1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 20:55

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر کریم زاده عصر یکشنبه در
کارگاه آموزشی با عنوان خطر نفوذ فرقه هادر تخریب بنیان خانواده در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج با برشمردن فعالیت های برخی فرقه های منحرف در جامعه از خانواده ها خواست تا مراقب رفتار فرزندان خود باشند.
وی اظهار داشت: برخی فرقه ها با حمایت دشمنان اسلام در تلاش برای به انحراف کشاندن نوجوانان و جوانان ایرانی و سست کردن بنیان خانواده هستند که ضرورت هوشیاری را دوچندان می کند.
کریم زاده گفت: این فرقه ها با نحله های مختلف، افکار نوجوانان و جوانان را نشانه رفته اند.
این استاد حوزه علمیه تاکید کرد که فرقه های وابسته به دشمنان با ادعاهای کاذب و به دور از واقعیت می خواهند ایمان و عقیده مردم به ارزش های والای دینی را سست کنند.
کریم زاده افزود: براین اساس شیوه های مختلفی از جمله استفاده از فیلم های کارتونی برای کودکان و نمادهای مختلف ابزارهای جنگ نرم دشمن به شمار می رود.
وی اظهار داشت: یکی راه های به انحراف کشاندن مردم از ارزش های اصیل دینی ، رواج فرقه گرایی توسط دشمنان است که در گذشته ستیز با اسلام علنی بود اما امروز با استفاده از شیوه نرم و معادل سازی صورت می گیرد.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: فرقه های نوظهور با ارایه بسته های خاص فرهنگی در واقع برای ارزش های اصیل دینی معادل سازی می کنند.
وی افزود: آنها به طور مستقیم مردم را وادار به عقب نشینی از اصول دینی نمی کنند بلکه با روش های غیر مستقیم افکار جامعه رابه انحراف می کشانند.
کریم زاده از شبکه خبری 'بی بی سی' به عنوان یکی از مروجان فرقه های نوظهور نام برد و گفت: این شبکه خبری در خلال برنامه های خود، فرقه های جدید را به جوامع اسلامی معرفی می کند.
وی با بیان اینکه باید سواد رسانه ای مردم را در کشور ارتقاء بخشید،افزود: در کشورهای اروپایی قبل از راه اندازی شبکه های اجتماعی، سواد رسانه ای مردم را بالا می برند در حالیکه در کشور ما چنین اقدامی به چشم نمی خورد.
کریم زاده گفت: امروز جبهه غرب در مقابل جبهه اسلام قرار گرفته واز طریق فرقه ها به دنبال تغییر فکری در بین مسلمانان است.
وی بیان داشت: همچنین جبهه غرب با سرمایه گذاری کلان در عرصه تهاجم فرهنگی، به دنبال تغییر نگرش ها و ارزش ها است.
این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: آنها با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به راحتی افکار جوامع اسلامی را مورد تهاجم قرار داده اند.
در این کارگاه آموزشی یک روزه که از سوی معاونت فرهنکی و برنامه ریزی شهرداری کرج برگزار شدحدود 350 تن از اعضای خانواده ها حضور داشتند.ک/4
7410/ 6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 2:09

به گزارش ایرنا ، محمدرضا شعبانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای طرح ارتقاء امنیت شاهد کاهش فعالیت توزیع کنندگان مواد مخدر و کارتن خواب ها در این منطقه هستیم.
وی از زندان قزلحصار به عنوان بزرگترین چالش بخش وشهر چهارباغ نام برد و گفت: اغلب افراد آزاد شده وخانواده های زندانیان در بخش چهارباغ سکونت می یابند که مشکلات زیادی رابرای منطقه ایجاد به وجود می آورد.
شعبانی بیان داشت: انتقال زندان قزلحصار به مکان دیگر از خواسته های مردم و مسئولان شهرستان ساوجبلاغ است تا آسیب ها در منطقه کاهش یابد.
وی در عین حال ازعملکرد نیروی انتظامی در تامین نظم وامنیت و اقدامات به موقع، حضور مستمر و همه جانبه، حسن تدبیر،سرعت عمل در ماموریت های محوله، همکاری و تعامل با ادارات و دستگاه های اجرایی قدردانی کرد.
بخشدار چهارباغ افزود: هرهفته در شهرک های مهدی آباد وملک آباد طرح ارتقاء امنیت با هدف شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اجرا می شود.
وی گفت: اجرای طرح ارتقاء امنیت با رضایتمندی مردم همراه شده است.
وی افزود:متأسفانه بسیاری از باغات و ویلاهای غیرمجاز دربخش چهارباغ به محل استقرار بعضی افراد فرصت طلب وسودجو تبدیل شده است.
بخشدار چهارباغ گفت: در اجرای پیشگیری از فروش موادمخدر اقدامات خوبی از جمله ایجاد اشتغال و توسعه مراکزفرهنگی در دستور کارقرار گرفته است.
وی افزود: احداث کتابخانه در منطقه ملک آباد ومهدی آباد، ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی برای استقرار مبلغان دینی، ساخت بوستان تفریحی در مهدی آباد و احداث مصلی از اقدامات فرهنگی در این بخش است.
شعبانی درخصوص اجرای طرح های اشتغال زایی هم گفت: دوطرح در قالب توسعه روستایی در طاووسیه ورامجین چهارباغ برای روستائیان ایجاد شده که درصورت تکمیل برای 200نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.
امام جمعه بخش وشهر چهارباغ درجمع خبرنگاران گفت: زیرساخت های امنیتی در منطقه چهار باغ به درستی دیده نشده است اما در این عین تلاش پلیس و فرمانداری ساوجبلاغ در استقرار کلانتری شهرک ابریشم و در آینده بخش ویژه مواد مخدر در شهرچهارباغ ستودنی است.
حجت الاسلام قادر محمدی اظهار داشت: درسال جاری اعتبارمناسبی برای راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در چهارباغ اختصاص یافت .
امام جمعه بخش چهارباغ وجود مرکز خرید وفروش خودرو (شیطان بازار) در همسایگی شهرک مهدی آباد را از معضلات این بخش بیان کرد وگفت : اغلب افراد فرصت طلب با خودروهای سرقتی در این محل تردد ومشکلات امنیتی را برای منطقه ایجاد می کنند.
فرمانده اتنظامی شهرچهارباغ نیز به بیان عملکرد این کلانتری پرداخت.
مجتبی کریمی از اجرای هفتگی طرح ارتقاء امنیت در نقاط مختلف بخش خبر داد و از مردم خواست تا با ارائه اخبار واطلاعات در دستگیری افراد قاچاقچی و اراذل و اوباش وافاغنه غیر مجازبا پلیس همکاری وهمیاری داشته باشند.
بخش چهارباغ با حدود 80 هزار نفر جمعیت در شرق شهرستان ساوجبلاغ و غرب کرج مرکز استان البرز واقع است.ک/4
6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 2:09

عباس صفری شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:
خط شمالی بزرگراه تهران- کرج در محدوده پل فردیس به علت اجرای یک طرح عمرانی از ساعت 23 امشب الی 4 بامداد دوشنبه مسدود شد.
وی ادامه داد: این طرح عمرانی با هدف ایمن سازی مسیر انجام می شود و دراین محدوده مسیر جایگزین برای تردد خودروها ایجاد شده است.
صفری خاطر نشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را
دارند با سرعت مناسب حرکت کنند.
آزاد راه تهران،کرج-قزوین یکی از محور های پرتردد و پر حادثه کشور محسوب می شود.ک/3
7410/ 6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 2:09

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه در نشست مشترک با معاونین، بخشداران و مدیران دوائر فرمانداری، نهایی شدن سند برجام و پیروزی اندیشه تدبیر و طلوع صبح امید و لغو تحریم ها و رفع سایه تهدیدها با تلاش مجدانه رئیس جمهوری و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری را به مردم ایران اسلامی تبریک گفت.
فرماندار ساوجبلاغ با یادآوری تلاش دولت در زمینه حل پرونده هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: با تلاش دولت، هدایت های رهبری و حمایت مردم پیچیده ترین پرونده سیاسی تاریخ معاصر به نفع مردم به پایان رسید.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تمام تمهیدات برای برگزاری یک انتخابات سالم و با شکوه در ساوجبلاغ مهیا است، اظهار داشت: نامه های داوطلبین روز گذشته به تمام کاندیداها ابلاغ شد و از میان 50ثبت نام کننده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان 13 نفر صلاحیت آنان تائید، یک نفر انصراف و مابقی عدم احراز صلاحیت را دریافت کردند.
فرماندار ساوجبلاغ تعداد شعب اخذ رای در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان را 284 شعبه عنوان کرد و گفت: 225 صندوق ثابت و 59 صندوق سیار کار جمع آوری آرای مردم را در سه شهرستان غرب استان البرز عهده دارند.
فرماندار ساوجبلاغ تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان را 138 شعبه عنوان کرد و گفت: تعداد صندوق ها در سه بخش شهرستان 118 صندوق ثابت و 20 صندوق سیار است.
مسئول ارشد اجرایی ساوجبلاغ افزود: نقاط کور مخابراتی در روستا های شهرستان شناسایی شده و نارسائیها مرتفع و هیچ مشکلی برای شعب أخذ رای نخواهیم داشت
فر ماندار ساوجبلاغ از بخشداران خواست حوزه های روستایی را مجدد بررسی کنند تا هیچ مشکلی أعم از سیستم خدمات مخابراتی ،روشنایی و گرمایی نداشته باشیم.
وی با تاکید بر تجهیز بخشداری ها به ژنراتور و یو پی اس برای مواقع اضطراری افزود :٣هزار نفر عوامل اجرایی در شعب أخذ رای به جمع آوری آرائ مردم می پردازند.
1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 0:59

به گزارش ایرنا از ستاد دیه استان البرز، محمدباقر مقدسی روز دوشنبه افزود: ازآنجاکه وظیفه ستاد دیه، کمک به زندانیان جرائم غیر عمد شامل دیه، مالی و مهریه هست، لذا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی جهت کاهش ورود مجرمین جرائم غیر عمد و غیرکلاهبردار به زندان نیز جزء وظایف این ستاد در راستای پیشگیری به شمار می رود.
وی در خصوص دیه تصادف رانندگی گفت: اگر فرد، دارای گواهینامه رانندگی بوده و همچنین بیمه نامه اش کامل باشد، قطعاً با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد.
مقدسی در ادامه به دیه کارگاهی ناشی از حوادث حین کار اشاره کرد واظهار کرد: اگر کارگاه ها بیمه حوادث شوند و کارگران نیز بیمه باشند، اگر خدای نکرده اتفاقی ناگوار در کارگاه پیش آمد، بیمه خسارت را تقبل می کند.
وی با ذکر مثال هایی از کارگاه هایی چون دروپنجره سازی، آرماتوربندی ساختمان ها و تمامی کارگاه هایی که وقوع فقط یک حادثه، می تواند فاجعه بار باشد، اظهار داشت: تعداد از زندانیان که به عنوان مددجو در زندان ها هستند، پیمانکاران یا صاحبان مشاغلی بودند که ناخواسته و براثر یک اتفاقی که منجر به آسیب دیدگی کارگرانش شده است، الآن به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان محبوس هستند.
وی افزود: کارگرانی که برای این محکومین کار می کردند ممکن است از ارتفاع یا داربست سقوط کرده باشند و یا در کار با دستگاه دچار حادثه شده اند و یا هر اتفاق ناگوار دیگری که برایشان پیش آمده، باعث شده که آسیب های وارده به آن ها به حدی باشد که برابر قانون و شرع، محکومیت دیه را برای صاحب کارگاه در پی داشته باشد.
مدیرعامل ستاددیه استان البرز در خصوص شرکت های بیمه گر نیز خاطرنشان کرد: انتظار این است که شرکت های بیمه گر نیز در راستای کاهش ورود افراد به زندان همکاری نمایند. بدین صورت که کارگزاران بیمه گر، شرکت ها و صاحبان حرف و مشاغل را راهنمایی نموده و آن ها را به وظایف و مسئولیت های خود آشنا نمایند.
مقدسی در بحث محکومیت های ناشی از مهریه نیز اظهار کرد: زیبنده نیست جوانی که کمتر از سی سال سن دارد، به دلیل بدهکاری مهریه در زندان باشد درحالی که باید در جامعه چرخ اقتصادی این مملکت را به گردش درآورد؛ اما متأسفانه به دلیل مهریه بدهکار است و در حبس به سر می برد.
وی تصریح کرد: خواهشی که از خانواده های محترم دارم این است که مهریه معقول را در نظر بگیرند و توان خواستگار جوان و خانواده اش را بسنجند نه اینکه به خاطر مهریه بخواهند دخترشان را شوهر دهند این مشکل ایجاد می کند این مسائلی است که گریبان گیر جامعه ماست و جوانی که هیچ گناهی ندارد و فقط به خاطر اینکه ازدواج کرده است، الآن باید در زندان باشد.
مقدسی به محکومیت مالی نیز اشاره و گفت: درزمینهٔ مسائل مالی تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد، بدهکاران مالی هستند که در زندان حضور دارند. افرادی که در معاملات حساب وکتاب دقیقی را رعایت نکردند، چک های بی محل صادر کردند و در موعد مقرر نتوانستند مبلغ آن را پرداخت نمایند و درنتیجه روانه زندان شده اند.
وی تصریح کرد: البته افرادی هم هستند که ورشکسته شده اند یا آمده اند یک کار تولیدی را بنا نهاده اند اما نتوانستند کار خودشان را به نتیجه برسانند و به مشکل برخورد کرده اند و بدهکار شده اند.
وی گفت: اگر در حد توان و داشته خود، برنامه ریزی نمایند و در حد نیاز، خرید نمایند، قطعاً درزمینهٔ مالی دچار مشکلات عدیده نخواهند شد.
این مقام مسئول ستاد دیه استان البرز در همین راستا خطاب به مستأجران عزیز اظهار داشت: اگر در حد وسع و حقوقی که دریافت می کنیم، برویم خانه ای را اجاره نماییم، در ادامه با موجر دچار مشکل نخواهیم شد.
مقدسی با بیان این نکته که در بعضی مواقع هم اتفاقات در اختیار انسان نیست، به خیرین و نیکوکارانی اشاره کرد که به این دسته از محکومین جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری کمک می کنند تا آزاد شوند.
وی گفت: این خیرین بزرگوار که کمال قدردانی از آنها داریم، به کسانی کمک می کنند که هیچ سابقه سویی ندارند و اینک در زندان هستند.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در پایان به تسهیلات در اختیار داشته ستاد دیه استان و نیز کمک های خیرین به ستاد را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تسهیلات و کمک ها، جهت آزادی زندانیان نیازمند و آبرومندی هزینه می گردد که به جرم غیر عمد و غیر بزهکاری در زندان به سر می برند که آمار سالیانه آن نشانگر این عملکرد است.ک/3
7413/1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 0:59

محسن صفیاری دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با اخذ رضایت از اولیای دم مددجو (آ – ع) که محکوم به قصاص نفس بود، از طناب دار رهایی یافت.
وی گفت: با تلاش و پیگیری های مستمر واحد مددکاری، رضایت شکات (اولیای دم) مددجو آ.ع که به جرم قتل نفس به مدت10 سال در ندامتگاه فردیس تحمل حبس می کرد و محکوم به قصاص نفس شده بود، اخذ شد.
وی افزود: شورای حل اختلاف شعبه یک ندامتگاه فردیس موفق به اخذ رضایت ضمنی با شرط پرداخت یک دیه کامل از سوی قاتل به اولیای دم شدند و رضایت اخذ شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.
شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز واقع شده است.ک/3
7417/1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 0:59

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر کریم زاده عصر یکشنبه در
کارگاه آموزشی با عنوان خطر نفوذ فرقه هادر تخریب بنیان خانواده در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج با برشمردن فعالیت های برخی فرقه های منحرف در جامعه از خانواده ها خواست تا مراقب رفتار فرزندان خود باشند.
وی اظهار داشت: برخی فرقه ها با حمایت دشمنان اسلام در تلاش برای به انحراف کشاندن نوجوانان و جوانان ایرانی و سست کردن بنیان خانواده هستند که ضرورت هوشیاری را دوچندان می کند.
کریم زاده گفت: این فرقه ها با نحله های مختلف، افکار نوجوانان و جوانان را نشانه رفته اند.
این استاد حوزه علمیه تاکید کرد که فرقه های وابسته به دشمنان با ادعاهای کاذب و به دور از واقعیت می خواهند ایمان و عقیده مردم به ارزش های والای دینی را سست کنند.
کریم زاده افزود: براین اساس شیوه های مختلفی از جمله استفاده از فیلم های کارتونی برای کودکان و نمادهای مختلف ابزارهای جنگ نرم دشمن به شمار می رود.
وی اظهار داشت: یکی راه های به انحراف کشاندن مردم از ارزش های اصیل دینی ، رواج فرقه گرایی توسط دشمنان است که در گذشته ستیز با اسلام علنی بود اما امروز با استفاده از شیوه نرم و معادل سازی صورت می گیرد.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: فرقه های نوظهور با ارایه بسته های خاص فرهنگی در واقع برای ارزش های اصیل دینی معادل سازی می کنند.
وی افزود: آنها به طور مستقیم مردم را وادار به عقب نشینی از اصول دینی نمی کنند بلکه با روش های غیر مستقیم افکار جامعه رابه انحراف می کشانند.
کریم زاده از شبکه خبری 'بی بی سی' به عنوان یکی از مروجان فرقه های نوظهور نام برد و گفت: این شبکه خبری در خلال برنامه های خود، فرقه های جدید را به جوامع اسلامی معرفی می کند.
وی با بیان اینکه باید سواد رسانه ای مردم را در کشور ارتقاء بخشید،افزود: در کشورهای اروپایی قبل از راه اندازی شبکه های اجتماعی، سواد رسانه ای مردم را بالا می برند در حالیکه در کشور ما چنین اقدامی به چشم نمی خورد.
کریم زاده گفت: امروز جبهه غرب در مقابل جبهه اسلام قرار گرفته واز طریق فرقه ها به دنبال تغییر فکری در بین مسلمانان است.
وی بیان داشت: همچنین جبهه غرب با سرمایه گذاری کلان در عرصه تهاجم فرهنگی، به دنبال تغییر نگرش ها و ارزش ها است.
این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: آنها با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به راحتی افکار جوامع اسلامی را مورد تهاجم قرار داده اند.
در این کارگاه آموزشی یک روزه که از سوی معاونت فرهنکی و برنامه ریزی شهرداری کرج برگزار شدحدود 350 تن از اعضای خانواده ها حضور داشتند.ک/4
7410/ 6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:06

به گزارش ایرنا ، محمدرضا شعبانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای طرح ارتقاء امنیت شاهد کاهش فعالیت توزیع کنندگان مواد مخدر و کارتن خواب ها در این منطقه هستیم.
وی از زندان قزلحصار به عنوان بزرگترین چالش بخش وشهر چهارباغ نام برد و گفت: اغلب افراد آزاد شده وخانواده های زندانیان در بخش چهارباغ سکونت می یابند که مشکلات زیادی رابرای منطقه ایجاد به وجود می آورد.
شعبانی بیان داشت: انتقال زندان قزلحصار به مکان دیگر از خواسته های مردم و مسئولان شهرستان ساوجبلاغ است تا آسیب ها در منطقه کاهش یابد.
وی در عین حال ازعملکرد نیروی انتظامی در تامین نظم وامنیت و اقدامات به موقع، حضور مستمر و همه جانبه، حسن تدبیر،سرعت عمل در ماموریت های محوله، همکاری و تعامل با ادارات و دستگاه های اجرایی قدردانی کرد.
بخشدار چهارباغ افزود: هرهفته در شهرک های مهدی آباد وملک آباد طرح ارتقاء امنیت با هدف شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اجرا می شود.
وی گفت: اجرای طرح ارتقاء امنیت با رضایتمندی مردم همراه شده است.
وی افزود:متأسفانه بسیاری از باغات و ویلاهای غیرمجاز دربخش چهارباغ به محل استقرار بعضی افراد فرصت طلب وسودجو تبدیل شده است.
بخشدار چهارباغ گفت: در اجرای پیشگیری از فروش موادمخدر اقدامات خوبی از جمله ایجاد اشتغال و توسعه مراکزفرهنگی در دستور کارقرار گرفته است.
وی افزود: احداث کتابخانه در منطقه ملک آباد ومهدی آباد، ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی برای استقرار مبلغان دینی، ساخت بوستان تفریحی در مهدی آباد و احداث مصلی از اقدامات فرهنگی در این بخش است.
شعبانی درخصوص اجرای طرح های اشتغال زایی هم گفت: دوطرح در قالب توسعه روستایی در طاووسیه ورامجین چهارباغ برای روستائیان ایجاد شده که درصورت تکمیل برای 200نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.
امام جمعه بخش وشهر چهارباغ درجمع خبرنگاران گفت: زیرساخت های امنیتی در منطقه چهار باغ به درستی دیده نشده است اما در این عین تلاش پلیس و فرمانداری ساوجبلاغ در استقرار کلانتری شهرک ابریشم و در آینده بخش ویژه مواد مخدر در شهرچهارباغ ستودنی است.
حجت الاسلام قادر محمدی اظهار داشت: درسال جاری اعتبارمناسبی برای راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در چهارباغ اختصاص یافت .
امام جمعه بخش چهارباغ وجود مرکز خرید وفروش خودرو (شیطان بازار) در همسایگی شهرک مهدی آباد را از معضلات این بخش بیان کرد وگفت : اغلب افراد فرصت طلب با خودروهای سرقتی در این محل تردد ومشکلات امنیتی را برای منطقه ایجاد می کنند.
فرمانده اتنظامی شهرچهارباغ نیز به بیان عملکرد این کلانتری پرداخت.
مجتبی کریمی از اجرای هفتگی طرح ارتقاء امنیت در نقاط مختلف بخش خبر داد و از مردم خواست تا با ارائه اخبار واطلاعات در دستگیری افراد قاچاقچی و اراذل و اوباش وافاغنه غیر مجازبا پلیس همکاری وهمیاری داشته باشند.
بخش چهارباغ با حدود 80 هزار نفر جمعیت در شرق شهرستان ساوجبلاغ و غرب کرج مرکز استان البرز واقع است.ک/4
6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:06

عباس صفری شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:
خط شمالی بزرگراه تهران- کرج در محدوده پل فردیس به علت اجرای یک طرح عمرانی از ساعت 23 امشب الی 4 بامداد دوشنبه مسدود شد.
وی ادامه داد: این طرح عمرانی با هدف ایمن سازی مسیر انجام می شود و دراین محدوده مسیر جایگزین برای تردد خودروها ایجاد شده است.
صفری خاطر نشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را
دارند با سرعت مناسب حرکت کنند.
آزاد راه تهران،کرج-قزوین یکی از محور های پرتردد و پر حادثه کشور محسوب می شود.ک/3
7410/ 6155

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 4:06

به گزارش ایرنا، حسن رکنی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از موسسه علوم دامی کشور مستقر در کرج در جمع خبرنگاران، مدیران و کارشناسان این موسسه به اجرای طرح های تحقیقاتی مختلف در جهت بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین طرح های وزارت جهاد کشاورزی در جهت ارتقا کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جنوب کشور آغاز شده است.
وی اظهار داشت: اگر به دنبال ارزش افزوده در کشور هستیم، در زیربخش های کشاورزی بایستی به سمت افزایش آن باشیم، زیرا افزایش تولیدات در بخش دام و طیور ایجاد ارزش افزوده می کند.
وی تاکید کرد: تولید کاه و جو ارزش افزوده است ولی زمانی که تبدیل به ارزش بیشتری می شود که تبدیل به محصولی همچون پروتئین شود.
رکنی در خصوص طرح افزایش تولید 9 میلیون تنی محصولات کشاورزی گفت: این افزایش تولید در قالب طرح 550 هزارهکتاری احیای اراضی خوزستان در جنوب کشور انجام می شود که کشت های جدیدی در آن اجرائیی می شود.
وی افزود: در کنار اجرای احیای این اراضی به دنبال آن هستیم تا در تولید و افزایش محصولات دامی فعالیت های جدیدی انجام شود که منجر به انعقاد قراردادهای شده که تولید خوراک های مناسب از سرشاخه های نیشکر برای دام و طیور از جمله این قراردادها است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به طرح های دیگری همچون استفاده از محصولات فرعی همچون پوست پسته اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری به صورت پایلوت اقدامات اجرائی استفاده از این محصول فرعی به میزان حدود 500 هزار تن پوست پسته آغاز شده است.
وی گفت: قرار است تا برای نخستین بار بخشی از این پوست های پسته را به شکل سیلو در واحدهای تولیدی استفاده کنیم و امیدواریم حاصل آن در سال آینده با ارزیابی های انجام شده از تولیدکنندگان نتایج مثبتی در برداشته باشد تا بتوانیم این کار را توسعه دهیم.
رکنی همچنین به تحقیقات بخش طیور اشاره کرد و افزود: به روز کردن بعضی از کارهای تحقیقاتی روی لاین موجود طیور مورد بحث است، در حالیکه لاین موجود یک مجموعه ارزشمند و اقتصادی مناسب دارد ولی نیاز است تا صفات اقتصادی خود را به لاین های موجود دنیا نزدیک کند که لازمه آن طرح و تحقیقات محققین است.
وی بعضی از ابتکارات، خلاقیت، اکتشافات و نوآوری ها در موسسه علوم دامی را راهگشای کار دانست و اضافه کرد: فعالیت های مستمر اصلاح نژادی از جمله این برنامه ها در این موسسه است.
**تولید ملکه زنبور عسل به شکل تجاری برای نخستین بار در کشور
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به فعالیت هایی در بخش زنبور عسل نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای نخستین بار تولید ملکه زنبور عسل به شکل تجاری در کشور انجام شد که به واحدهای تولید کننده زنبور عسل ملکه فرستادیم تا بخشی از نیازهای تامین ملکه در کلونی های مختلف در سطح کشور را پوشش دهیم.
وی افزود: در سال جاری سه هزار ملکه در سطح این واحدها توزیع شد و امیدواریم این میزان به سرعت گسترش یابد.
**پیش بینی تولید 9 میلیون تن شیر در کشور تا پایان سال جاری
رکنی در ادامه به موضوع تولیدات مختلف دامی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان سال 93، هشت میلیون و 800 هزار تن شیر در کشور تولید شده بود که امیدواریم این عدد تا پایان سال جاری به بیش از 9میلیون تن برسد که برای همین منظور روز به روز خود را تجهیز می کنیم و در حال اصلاح نژاد، عوامل محیطی و تغذیه ای دام ها هستیم.
وی همچنین به تولید گوشت قرمز نیز اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته 780 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید شد که امیدواریم در سال جاری به میزان تولید بیش از 800 هزار تن برسیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از طرح های مورد نظر برای افزایش تولید گوشت قرمز در کشور را یک طرح مشترک با موسسه علوم دامی با عنوان تولید دام های سنگین دومنظوره دانست و تاکید کرد: امیدواریم تا با توسعه واحدهای صنعتی جدید و با استفاده از پتانسیل های ژنتیکی جدید بتوانیم به این هدف دست یابیم.
وی گفت: در اجرای این طرح از نژادهائی همچون سمینتال استفاده می کنیم تا به سمت تامین کمبود مواد پروتئینی قدمی برداریم.
رکنی همچنین در حوزه تولیدات طیور نیز بیان داشت: سال گذشته حدود 150 هزار تن تخم مرغ و مرغ صادرات داشتیم و امیدواریم امسال بازارهای جدیدی همچون روسیه را به بازارهای صادرکننده این محصولات کشورمان اضافه کنیم.
وی میزان تولیدات تخم مرغ در کشور را بسیارخوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به زیرساخت های خوب کشورمان علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشورمان، صادرات خوبی را نیز داریم و امیدواریم شاهد رشد صادرات محصولات پروئینی باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به صادرات 650 هزار تنی انواع لبنیات کشورمان به خارج از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان صادرات محصولات لبنیاتی در تاریخ کشورمان بی نظیر بود و امیدواریم در این حوزه نیز افزایش داشته باشیم.
وی افزایش تولید و صادرات در هر کدام از این محصولات را نیازمند برنامه های علمی پویا و هدفمند به سمت جلو دانست و گفت: برای همین منظور نیازمند رابطه تنگاتنگ با همکاران بخش تحقیقات هستیم.
رکنی در این بخش از سخنان خود به پتانسیل های موجود در کشورمان اشاره کردو ادامه داد: ما کشوری داریم که بسیاری از پتانسیل های تولیدی نهفته دارد و با برنامه ریزی می توان آن را به فعلیت رساند و نیاز غذائی مردم کشورمان و همچنین عملی کردن اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هست را داشته باشیم.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی پس از این نشست از بخش های مختلف موسسه علوم دامی کشور مستقر در کرج بازدید کرد.ک/2
6156/1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 3:35

به گزارش ایرنا، از استانداری البرز صمد بهزاد روز شنبه افزود:ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز نیز دراین مسیر در تلاش است و 60درصد از مصوبات جلسات این ستاد اجرایی شده است.
وی ادامه داد : جلسات این ستاد با حضور مدیران دستگاههای اجرائی و مدیران طرح ها و واحدهای صنعتی برگزار شده که به 112پرونده واحد های تولیدی مشکل دار رسیدگی شده است.
بهزاد تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت های کارگروه در بخش های صنعتی، معدنی، صادراتی استفاده کرد و باید با برطرف کردن موانع ظرفیت های تولیدی استان را بالا برده تا سرمایه گذاران بتوانند راحت تر در بازار فعلی رقابت پذیر باشند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز استمهال و تقسط بدهی واحدهای تولیدی از سوی بانکها، بخشودگی جرایم در صورت عمل به تعهدات، همراهی بانکها برای درخواست تسهیلات سرمایه درگردش، مساعدت اداره تامین اجتماعی درخصوص دریافت لیست بیمه را نیز درطول مدت زمان تشکیل خود مورد بررسی قرار داده است .
8029/1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 3:35

به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان البرز حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود:دروغ گویی به عنوان یکی از معضلات مهم اجتماعی استان البرز است و در جوامع غربی با وجود معضلات فردی و اجتماعی زیاد، دروغ گویی رواج ندارد.
وی ادامه داد:آموزش های دینی صحیحی در فرهنگ غربی وجود ندارد، این موضوع بیانگر این معناست که مردم در جامعه این طور بار آمده اند که دروغ نگویند و نشان می دهد که آموزه های اجتماعی در کنار آموزه های دینی نقش مهمی در تشکیل ساختار فرهنگی و ابعاد وجودی اشخاص دارند.
حسینی همدانی گفت: متأسفانه جامعه اسلامی با وجود تعالیم و دستورات صریح دینی گرفتار این معضل بزرگ است .
رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز خاطرنشان کرد: معضل دروغ گویی ریشه در باورهای فرد دارد که در سنین طفولیت و کودکی در او شکل می گیرد و در این زمینه نقش خانواده و آموزش وپرورش بسیار مهم است.
وی افزود: از نظر علوم روانشناسی سنین 4 تا 7 سالگی اصلی ترین زمان برای نهادینه کردن باورهای صحیح در افراد است و در این زمینه آموزش وپرورش رکن اساسی کار است.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: اقداماتی مانند برنامه های رسانه های گروهی نیز در این زمینه مفید هستند اما نقش یادآوری و تذکر را دارند که در صورت ضعف باورهای اولیه تأثیر چندانی نخواهند داشت.
امام جمعه کرج با اشاره به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب که بارها در بیانات ایشان به آن ها اشاره شده اضافه کرد: ما همه باید در مسیر این بیانات حرکت کنیم و در این زمینه نقشه جامع فرهنگی کشور، چراغ راه خواهد بود.
وی افزود: البته مایه افتخار است که استان البرز در جهت پیشبرد اهداف این نقشه، در کشور پیشگام و پیشرو بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز، با بیان اینکه فرهنگ عمومی دربرگیرنده ابعاد مختلفی از فضای جامعه است،گفت: استفاده صحیح از ظرفیت های مساجد، با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، برنامه ریزی و اجرای فعالیت هایی در جهت معرفی و تقویت چهره ی مفاخر فرهنگی استان در بین عموم جامعه و استفاده از ظرفیت های فراوان جایگاه های فرهنگی و تاریخی استان در عمق بخشی به فرهنگ عمومی جامعه ازجمله فعالیت هایی است که باید موردتوجه تمامی دستگاه های استان، علی الخصوص نهادهای تأثیرگذار در فرهنگ جامعه قرار گیرند.
حسینی همدانی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ صحیح در سطح جامعه، تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها نیز باید با تکیه بر دستورالعمل های شورای استانی تشکیل و به فعالیت بپردازند.
در این نشست احکام ائمه جمعه شهرستان های استان البرز، به عنوان روسای شوراهای فرهنگ عمومی هر شهرستان، ابلاغ شد.
8029/1535

انتهای پیام /*

- - , .

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 27 دی 1394 ساعت: 3:35